Adres E-Posta Facebook Twitter instagram Yukarı Çık Linkedin Footer Linkleri wifi Telefon
Saha PlusSaha Plus
Saha Plus
Saha Plus

Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Aydınlatma Metni

A-HAZIRLANIŞ AMACI SİZLERİ AYDINLATMAK

İşbu aydınlatma metni, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 10 uncu maddesi ile Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ kapsamında veri sorumlusu sıfatıyla Saha Plus Ve Telekomünikasyon Hizmetleri . (“Şirket”) tarafından aydınlatma yükümlülüğünün yerine getirilmesi amacı ile hazırlanmıştır.

B- BİLMENİZ GEREKEN TANIMLAR

• Kişisel Veri: Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgiyi,

Kişisel Verilerin İşlenmesi: Kişisel verilerin elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devredilmesi, elde edilebilir hale getirilmesi, sınıflandırılması, kullanılmasının engellenmesi dahil olmak üzere toplandıktan sonra silme, yok etme ya da anonim hale getirmeye kadar geçen süreçte yapılan her türlü faaliyet.

• Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ( KVKK ): 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nu,

 • Veri Sorumlusu: Kişisel Verilerin işleme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasından ve yönetilmesinden sorumlu olan gerçek veya tüzel kişiyi, ifade eder.

C-KİŞİSEL VERİLERİNİZİN İŞLENME AMAÇLARI

Siz (Müşterilerden) saha hizmeti nedeniyle elde edilen  Kimlik Verisi, İletişim Verisi ,6698 sayılı  Kanun’un 5. maddesinde yer alan “bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması” veya “ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” gibi veri işleme şartları çerçevesinde, Saha Operasyonları yapan‘‘Şirket ‘‘ sıfatıyla sunulan her türlü ürün ve hizmette kullanılması, Şirket tarafından yürütülen ticari faaliyet ve hizmetlerin (Active Directory Yönetimi ,Exchange Yönetimi ,Sunucu Yönetimi ,Veritabanlı Performans Yönetimi, Sunucu Yedekleme Yönetimi ,Veritabanlı Yedekleme ve Kurtarma Yönetimi, Güvenlik Yönetimi ,Donanım Kiralama Hizmetleri,Yerel Ağ Yönetimi,Geniş Alan Ağ Yönetimi)  gerçekleştirilmesi için ilgili iş birimleri tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı ticari ve/veya iş stratejilerinin planlanması, saha operasyonuyla hizmet sunulan firmaların iş süreçlerinin ve sözleşme süreçlerinin yürütülmesi, Şirket nezdinde yapılan veya aracılık ettiği işlemlerde müşteri kimliklerinin tespit edilmesi amaçlarıyla ve buna ek olarak; Kimlik Verisi, İletişim Verisi 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması  Kanun’un4.maddesinin c,ç,d bentleri mucibince ; c) Belirli, açık ve meşru amaçlar için işlenme. ç) İşlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olma d) İlgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza edilme yine aynı kanunun  5. Maddesinin c bendinde  belirtilen ‘ Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması’’ve “ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebeplerine dayanılarak ,’ŞİRKET’ e iş atayan firmalara karşı bilgilerin saklanması, raporlanması ve bu kurumların bilgilendirilmesi amaçlarıyla işlenmektedir.

D-KİŞİSEL VERİLERİNİZİ NASIL TOPLUYOR VE İŞLİYORUZ?

Kişisel Verileriniz ‘ŞİRKET’incallcenter merkezi otomatik veya telefon kaydı alınması yollarıyla veyahut doğrudan müşterinin kurulum veya arıza destek için adresine gidilmesi ya da elektronik posta marifetiyle müşteriden ya da’ ŞİRKET’ e iş atayan firmalar tarafından gelen taleplerden  elde edilmekte ve  işlenmektedir.

E-KİŞİSEL VERİ SAKLAMA VE İMHA POLİTİKAMIZ

E-1)Kişisel verilerinizi saklamayı gerektiren işleme amaçlarımızı şöyle sırlayabiliriz ;

İnsan kaynakları süreçlerini yürütmek, kurumsal iletişimi sağlamak.İstatikselçalışmalar yapabilmek, imzalanan sözleşmeler ve protokoller neticesinde iş ve işlemleri ifa edebilmek, yasal düzenlemelerin gerektirdiği veya zorunlu kıldığı şekilde, hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesini sağlamak, kurum ile iş ilişkisinde bulunan gerçek/ tüzel kişilerle irtibat sağlamak, çağrı merkezi süreçlerini yönetmek. İleride doğabilecek hukuki uyuşmazlıklarda delil olarak ispat yükümlülüğü.

E-2)Kişisel verileriniz sadece işbu aydınlatma metninde yer alan amaçlar doğrultusunda işlenmekte olup, talep üzerine veyahut süresi dolduğunda ya da amacını yitirdiğinde tarafımızca aşağıda sıraladığımız sebep veya sebepler  halinde

6698 sayılı Kanunun 7 nci maddesinin üçüncü fıkrası ile 22 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendine dayanılarak  Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi Veya Anonim Hale Getirilmesi Yönetmeliğine uygun olarak

imha edilmektedir. İmha sebeplerini şöyle sıralayabilirz;

Kişisel verinin işlenmesine esas teşkil eden ilgili mevzuat hükümlerinin değiştirilmesi veya ilgası,kişisel verinin işlenmesini veya saklanmasını gerektiren amacın ortadan kalkması, kişisel veriyi işlemenin sadece açık rıza şartına istinaden gerçekleştiği hallerde, ilgili kişinin açık rızasını geri alması,  ilgili kişinin hakları çerçevesinde kişisel verilerinin silinmesi ve yok edilmesine ilişkin yaptığı başvurunun Şirket tarafından kabul edilmesi, şirketin, ilgili kişi tarafından kişisel verilerinin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesi talebi ile kendisine yapılan başvuruyu reddetmesi, verdiği cevabı yetersiz bulması veya Kanunda öngörülen süre içinde cevap vermemesi hallerinde; Kişisel Verileri Koruma Kuruluna şikayette bulunması ve bu talebin Kurul tarafından uygun bulunması kişisel verilerin saklanmasını gerektiren azami sürenin geçmiş olması ve kişisel verileri daha uzun süre saklamayı haklı kılacak herhangi bir şartın mevcut olmaması.

F- KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASINA YÖNELİK HAKLARINIZ

6698  sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11. maddesi mucibince ; kişisel verilerinizin;

a) işlenip işlenmediğini öğrenme, b) işlenmişse bilgi talep etme, c) işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, ç) yurt içinde / yurt dışında aktarıldığı 3. kişileri bilme, d) eksik / yanlış işlenmişse düzeltilmesini isteme, e) KVKK'nın 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde silinmesini / yok edilmesini isteme, f) aktarıldığı 3. kişilere yukarıda sayılan (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin bildirilmesini isteme, g) münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme, ğ) kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme hakkı kapsamındaki taleplerinizi, “Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ”e göre taleplerinizi aşağıda iletişim bilgileri yer alan veri sorumlusuna iadeli taahhütlü mektup aracılığıyla veya şahsen veya noter aracılığıyla yazılı olarak veya kayıtlı elektronik posta (KEP) adresi, güvenli elektronik imza, mobil imza KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI HAKKINDA AYDINLATMA METNİ-SAHA PLUS ya da daha önce bize beyan ettiğiniz  ve sistemimizde kayıtlı bulunan elektronik posta adresiniz var ise elektronik posta adresinizi kullanmak marifetiyle  bize ulaşarak iletebilirsiniz. Talepleriniz, belirtilen marifetleraracılığıyla tarafımıza ulaştırılmasından itibaren en geç 15 gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandırılacaktır.

.

G-VERİ SORUMLUSUNUN KİMLİĞİ

Yasemin Türkkan

Saha Plus İletişim ve Telekomünikasyon Hizmetleri
Seyit Nizam Mahallesi, 10. Cadde, No:9/12 Aydaş İş Merkezi

34015 Zeytinburnu/İstanbul
Tel: 0 850 333 8 444
www.sahaplus.com.tr

 

G.a VERİ KORUMA GÖREVLİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI

  • Saha Plusin Kişisel veri imha politikasının uygulanmasının takibi,
  • Yıllık denetimlerin gerçekleştirilmesi
  • Denetim raporlarının yönetime sunulması,
  • Saha Pluse iletilen bir KVKK ihlalini 30 gün içerisinde bildirmesi,
  • Çalışan personelin eğitimlerinin tamamlandırılması ve sınav yükümlülüğünün yerine getirilmiş olması,
  • Anılan politikada değşiklik olması durumunda bunu yönetime ve şirkete bildirmesi ve web sitesinde yayınlandırılması,